Ezek is levegőn száradó gyurmából készültek...
2019. október 22. írta: Bacsó Berni

Ezek is levegőn száradó gyurmából készültek...

A gyurma igazi kreatív anyag, rengeteg mindenre felhasználható. Én a növények miatt legtöbbször süthető gyurmát használok, mivel ezt biztosan nem teszi tönkre az öntözés, illetve az időjárás. Azonban be kell látnom, hogy a levegőn száradó gyurma festés (akril festék) után szintén nagyon ellenálló lesz. Egész nyáron teszteltem esőben, napsütésben és számomra tényleg meglepő módon mindent jól bírt. 


tunder_lampas.jpgA kép forrása: pinterest

Mivel könnyen formázható nagyon sok minden készülhet belőle. Pl. házikó, melybe led mécses is tehető, így lámpásnak is használható, akár éjjeli fénynek a gyerekeknél, de tündérkertben is remekül mutat.

A Creativ Mom Youtube csatornáját szerintem sokan ismerik, fantasztikus házikókat, egyéb varázslatos tárgyakat készít hulladékok felhasználásával, mint a dobozok vagy a pet palackok.

Ránézésre ugyan könnyű, de aki már készített ilyet az tudja, hogy a legnehezebb része a formázás után a festés. Hiába szép a forma, ha nincs jól megfestve, nem lesz túl varázslatos a végeredmény. (Nálam legalábbis ez a legrizikósabb része egy-egy projektnek...)

Nemcsak házak készülhetnek ebből az anyagból, hanem akár járdák, lépcsők is, ezeket jóval könnyebb elkészíteni.

A lényeg, hogy alaposan legyen vízálló festékkel lefestve, esetleg lakkozva is. A nem teljes felületén festett gyurma sajnos kiszárad, töredezik...

Én rég nem használt, illetve nem túl szép kaspókat is vontam be vele nagy felületen. Ezzel is nagyon pozitív volt a tapasztalatom. Itt most csak a képeket mellékelem róla, bővebben itt olvashatsz róla.

torony5-600.jpg

Örültem neki, hogy a régi füleskaspót nem kellett kidobnom, sőt szerintem a teraszon remekül mutatott egész nyáron. Nagyon sok gyerek felfedezte magának. Nagyon gyorsan el lehet készíteni, és nem igényel túl nagy kézügyességet, ami számomra kifejezetten plusz, szóval én is megbírkóztam vele a fent látható végeredménnyel.

Kicsit ugyan szűk szájú üveget választottam toronynak (de ugye toronyt szerettem volna) ezért csak apró led füzérrel lehet megvilágítani, nem pedig led mécsessel, de ez talán részletkérdés...

Nagyobb felületen is kipróbáltam (ez a tál kb. 50 cm átmérőjű), erre egy 500 grammos levegőn száradó gyurma  csomag nagy részét használtam fel (egy pici maradt még apró kiegészítőknek). Szerintem így sokkal látványosabb, mint egy sima barna műanyag kaspó:

fokep_600_2.jpg

Remélem neked is tetszik valamelyik ötlet és kipróbálod. Én a Jovi levegőn száradó gyurmákat használtam. Itt be is szerezheted őket, akár akril festékkel, mohapasztával együtt. 

Ha további információkat szeretnél, érdekes, kerti dekorációkról, minikertekről, tündérkertekről iratkozz fel hírlevelünkre

A minikert, tündérkert készítésről részletesebben a Minikertek, tündérkertek világa című könyvben olvashatsz. Tündéreket, egyéb minikerti kiegészítőket, üvegkavicsokat, dekorhomokot találsz a Bernikert Webshopban is. Ha érdekelnek a tündérkertek, minikertek, látogasd meg a Facebook oldalunkat  vagy kérdezz bátran a Tündérkert csoportban.

A bejegyzés trackback címe:

https://bernikert.blog.hu/api/trackback/id/tr9815246424

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása