Régi kaspóból új
2019. július 10. írta: Bacsó Berni

Régi kaspóból új

Azoknak, akik olvasgatják a blogomat biztosan feltűnt, hogy szeretem az újrahasznosítást, főleg tündérkerti célra. Ebben az esetben nem klasszikus újrahasznosításról van szó, hiszen ez a tárgy eredetileg is kaspó volt, csak eléggé megkopott, kiszívta színét a nap, szóval már nem volt szép. Ebből lett most egy vadonatúj, izgalmas külsejű tündérkerti kaspó.

fokep-600_2.jpg

A kiindulási alap egy ilyen sárga, napszítta, füles kaspó volt: eredeti_1.jpg

A levegőn száradó gyurma régóta tetszik, nagyon könnyű felhasználni, formálni, majd minden erőfeszítés/energia nélkül kiszárad a levegőn. Jól lehet festeni, és ami számomra a legfontosabb, festés után (akril festék) vízállóvá is válik, így már alkalmasabb a "kerti" felhasználásra is. A kaspót levegőn száradó gyurmával vontam be, kevesebb, mint egy 250 g-os adag elég volt egy 16 cm-es kaspó teljes bevonására. Kicsit kinyújtottam, majd több darabban a kaspóra illesztettem (közben hozzá is ragasztottam Expressz ragasztóval). A darabokat szépen egymáshoz dolgoztam, majd jött a mintázás. Egy fogpiszkálóval megrajzoltam a kőmintázatot, illetve az ajtó helyét. Az ajtókeretre jött még egy adag gyurma. 

festes-nelkul-600.jpg

Miután kiszáradt (kb. 24 óra volt, jó melegben) kifestettem akril festékkel (szürke, fehér, fekete) a kőmintázatot, majd a kaput is (barna, narancs,fehér). A kövek réseibe, itt-ott mohapaszta került. 

festve-600.jpg

Beültetéshez először vízelvezető réteget tettem a kaspó aljába 4-5 cm magasan (most agyag granulátumot), majd erre tettem egy fóliát, melyen apró lyukak vannak, hogy a víz át tudjon folyni, és erre tettem a növények igényeinek megfelelő virágföldet. Ahogy az az alsó képen is látható pozsgásokat ültettem ebbe a kertbe is. Úgy döntöttem, hogy ez most egy sárkányvár lesz, ezért egy sárkány a főszereplő a kertben egy varázsgömb társaságában.  

fokep-600_2.jpg

kert-felulrol-600.jpg

A gyerekeim észrevétele az volt, hogy kellene egy torony is. Így az most készülget az egyik gyümölcsleves üveget felhasználva ugyanilyen technikával. Nemsokára kész, majd arról is hozok képet.

Ha további információkat szeretnél érdekes, minikerti, kerti dekorációkról, iratkozz fel hírlevelünkre, egy 10%-os kedvezmény kupont is küldünk. 

A minikert, tündérkert készítésről részletesebben a Minikertek, tündérkertek világa című könyvben olvashatsz. Tündéreket, egyéb minikerti kiegészítőket, üvegkavicsokat, dekorhomokot találsz a Bernikert Webshopban is. Ha érdekelnek a tündérkertek, minikertek, látogasd meg a Facebook oldalunkat  vagy kérdezz bátran a Tündérkert csoportban.

A bejegyzés trackback címe:

https://bernikert.blog.hu/api/trackback/id/tr114933322

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása