Házikó új köntösben
2020. március 13. írta: Bacsó Berni

Házikó új köntösben

Egyszerű hozzávalókból is lehet tündérkertet készíteni! Nagyon sokféle fa házikó kapható már, ezek festésével egyedi házat tudunk tenni saját minikertünkbe. Én nehezen tudok elszakadni a szürke kőfaltól, így ez a ház ilyen köntöst kapott. A tó meder egyszerű befőttestetőből készült. 

kishaz-jobb-600.jpg

A kép forrása: 

Először egy egyszerű fehér műanyag tálat lefújtam kőhatású spray-vel. A műanyag kaspó könnyű, olcsó és sokféle méretben kapható. Utána a házikónak kezdtem neki (a natúr fa házikót innen tudod beszerezni):

  • adott volt egy összerakható fa házikó, melyhez ablakok és ajtókeret is van, így sokkal inkább 3d hatású az egész,
  • sajnos én oldalanként stencileztem (Primer pasta) és festettem. Azért írom, hogy sajnos, mert először össze kellett volna ragasztanom :-). Utána is össze lehetett, de itt-ott nehezen illeszkedett a festékréteg miatt...
  • A tető kapott egy kis 3d hatást: apró kavicsokat ragasztottam rá, majd átfestettem egyben az egészet, szerintem egészen különleges lett.
  • Az ablakokat és az ajtókeretet egységesen fehérre festettem, majd felragasztottam a kész házra.
  • Az ajtólapot faspatulából készítettem és festettem.

Mivel az egészet akrilfestékkel festettem így vízállóvá is tettem a házat. A tető egyik felét nem ragasztottam, csak rátettem, hogy ha led mécsest vagy füzért szeretnék később beletenni, akkor legyen hol.

Írtam már róla, hogy tavat többféleképpen is lehet készíteni egy tündérkertbe (erről itt tudsz olvasni bővebben), de itt egy újabb módszert próbáltam ki: kék Galaxy pehelyből és Pouring lakkból áll az én gyönyörű csillogó minitavam a kertbe. 

A kerti kacsaúsztató elkészítése:

  • egy kisebb befőttestetőt lefestettem szürkére kívülről,
  • száradás után kék galaxy pelyhet szórtam le egy réteg lakkra, majd az egészet leöntöttem Pouring lakkal
  • gyönyörű átlátszóra száradt, nagyon szép kis tavat eredményezett.

kacsa-600.jpg

A kacsaúsztató mellett egy kis kacsa család is látható. 

A kert elkészítése:

A műanyag kaspó aljába agyaggranulátumot szórtam néhány cm vastagságban, erre tettem az apró lyukas fóliát, mely a vizet átengedi, a földet nem. Erre lapátoltam a növények igényeinek megfelelő földkeveréket, nagyjából elhelyeztem a házat és a tavat, mellé beültettem a növényeket. Itt többféle pozsgást (Crassula ovata 'Gollum', Sedum rubrotinctum, Adromischus, Sedum nussbamerianum) került a minikertbe. Az egész kertben a talajtakaró apró szemű kavics (2-4 mm).

kishaz-oldalrol-600.jpg

A ház előtt egy kis rózsabokor színesíti az összképet. Egy apró cserépbe (3 cm átmérőjű) papírvirágok kerültek egy kis dekorációs mohával együtt. Szerintem remek színfolt lett belőle! Egy foltos cica is szundikál előtte. 

cica-600.jpg

Ha további információkat szeretnél, érdekes pozsgás növényekről, kerti dekorációkról, minikertekről, tündérkertekről iratkozz fel hírlevelünkre

A minikert, tündérkert készítésről, pozsgás dekorációkról részletesebben a Minikertek, tündérkertek világa című könyvben olvashatsz. Tündéreket, egyéb minikerti kiegészítőket, üvegkavicsokat, dekorhomokot találsz a Bernikert Webshopban is. Ha érdekelnek a tündérkertek, minikertek, látogasd meg a Facebook oldalunkat  vagy kérdezz bátran a Tündérkert csoportban.

A bejegyzés trackback címe:

https://bernikert.blog.hu/api/trackback/id/tr1715519560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása