Oázis egy minikertben
2019. június 25. írta: Bacsó Berni

Oázis egy minikertben

Ebben a hőségben legjobban a víz esik jól (nekem és a gyerekeknek is...). Így jutottam el oda, hogy a következő minikertemben feltétlenül lesz tó, amiben a tündérek hűsölhetnek. Növények esetében a pozsgásokra esett a választás, mivel nem igényelnek napi locsolást, így a nagy melegben is magukra hagyhatom őket néhány napra. Elkészült tehát a kert kedvenc pozsgásaimmal, valamint egy nagyon szép tóval és természetesen tündérekkel.

fokep2-600.jpg

Ez a kert most egy márványos mintázatú, műanyag kaspóban készült. Különlegessége, hogy gyárilag ki volt alakítva a vízelvezető rész, így már csak a pozsgások számára előkészített földkeveréket töltöttem bele. Nagyon sok számomra különleges pozsgást gyűjtöttem az elmúlt időszakban, úgyhogy örültem neki, hogy most egy kertbe ültethetek belőlük néhányat.

fokep3-600.jpg

A kert bejáratához került a legújabb kedvencemből kettő: Euphorbia bupleurifolia × susannae. Hihetetlenül néznek ki, mintha két zöld ananászt süllyesztettem volna a földbe.

euphorbia_bupleurifolia_susannae-600.jpg

A tündérek rendkívül részletgazdag megjelenésűek. A szigeten üldögél az egyik tündér, egy kék madárkát tart a kezében. A többi tündért a tó szélére ültettem.

tunder_madarral-600.jpg

tunder-madarral-barna-600.jpg

hajas_tunder-600.jpg

Visszatérve a növényekre, található a kertben (balra hátul szép sárgászöld színben) két Senecio cylindrus, mellette Crassula ericoides. Előrébb szép szürkészöldes színben: Senecio "Blue Chalk Sticks'. Található még a kertben Crassula arborescens és ovata, Sedum rubrotinctum, néhány Echeveria, valamint Pachyphytum és Graptoveria. 

A tó ebben a kertben a központi elem. Látható benne még néhány hal is, illetve növények a szélén. Én öntöttem bele egy kis vizet is, remélem egy kis vízi növénnyel (apró darab süllőhínár) valamennyire tisztán tudom tartani a vizet, persze folyamatosan pótolni kell a nagy melegben. A talajtakaró itt apró szemű (2-4 mm) kavics lett, hogy a föld ne mosódjon bele a tó vízébe, na meg nekem a pozsgások mellé jobban is passzol.

Ezt a különleges kerti tó szettet meg is vásárolhatod a Bernikert webshopban.

Ha további információkat szeretnél érdekes, minikerti, kerti dekorációkról, iratkozz fel hírlevelünkre, egy 10%-os kedvezmény kupont is küldünk. 

A minikert, tündérkert készítésről részletesebben a Minikertek, tündérkertek világa című könyvben olvashatsz. Tündéreket, egyéb minikerti kiegészítőket, üvegkavicsokat, dekorhomokot találsz a Bernikert Webshopban is. Ha érdekelnek a tündérkertek, minikertek, látogasd meg a Facebook oldalunkat  vagy kérdezz bátran a Tündérkert csoportban.

A bejegyzés trackback címe:

https://bernikert.blog.hu/api/trackback/id/tr3714911462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása