Térkövezés tündérkertben
2018. március 07. írta: Bacsó Berni

Térkövezés tündérkertben

Amit megtehetünk egy igazi kertben, azt mind kipróbálhatjuk tündérkertben, minikertben is. A kertben is vannak kerti utak, hogy sárban, hóban is meg lehessen közelíteni, például a szerszámos kamrát, pihenőhelyet stb. Egy szép út nemcsak praktikus, hanem hozzáad a kert hangulatához is.

terkoves_kicsi.jpg

A fenti kertben egy nagyon egyszerű, hangulatos kerti részletet szerettem volna megjeleníteni. Az egyszerűségét, mind a formára, mind a színekre értem. A növények mind zöldek, illetve fehér virágosak. Ezeket még jobban kiemeli a szürke térkő, és kőpad.

A növények - ebben a kertben - egytől egyig a kedvenceim. A japánmirtusz (Cuphea hyssopifolia) aprócska, fehér virágaival (létezik még gyönyörű lila és rózsaszín virágú verzióban is) egész nyáron gyönyörű (a kép késő ősszel készült, már épp kezdte befejezni a virágzást). A hálóslevél (Fittonia) rendkívül sokoldalúan alkalmazható több színben kapható szobanövény. A beültetésben egy párnafű (Soreirolia soleirolii) is található, ő a legkényesebb a kertben, nagyon szereti a világos helyet, valamint a párás környezetet. Szerintem remekül harmonizálnak egymással, és hasonlóak az igényeik is.

terko.JPG

A növények beültetése előtt alakítottam ki a "térköves" ösvényt. Hobby boltban vettem tégla sablont, ecsettel kiolajoztam, és abba öntöttem betont (cement, homok, víz keverékéből). Zacskóval lefedtem, hogy lassan száradjon ki. 1-2 nap múlva levettem a nylont róla és óvatosan kivettem a téglákat. Egy-egy darab pázsitszegély segítségével kialakítottam az ösvény széleit, majd aprószemű sódert szórtam a virágföldre és ebbe nyomogattam az apró téglákat, egy nagyon egyszerű mintát kialakítva. Miután nagyjából vízszintbe kerültek, a résekbe cement és homok keveréket sepregettem egy ecset segítségével, majd egy spricnivel bevizeztem az egészet. Többször is benedvesítettem, hogy lassan száradjon, így teljesen stabil lett a kis járdám :-) Az ösvény végére került még egy kis padocska (hajlított pad).

Ha további információkat szeretnél, érdekes, kerti dekorációkról, minikertekről, tündérkertekről iratkozz fel hírlevelünkre

A minikert, tündérkert készítésről részletesebben a Minikertek, tündérkertek világa című könyvben olvashatsz. Tündéreket, egyéb minikerti kiegészítőket, üvegkavicsokat, dekorhomokot találsz a Bernikert Webshopban is. Ha érdekelnek a tündérkertek, minikertek, látogasd meg a Facebook oldalunkat  vagy kérdezz bátran a Tündérkert csoportban.

A bejegyzés trackback címe:

https://bernikert.blog.hu/api/trackback/id/tr6713685188

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása