Gombák a tündérkertben
2018. február 12. írta: Bacsó Berni

Gombák a tündérkertben

A gombák varázslatos élőlények, régebben a növények közé sorolták őket, de már önálló, saját csoportjuk van. Hihetetlenül változatosak, megjelennek a mesékben is. A gombáknak különleges szerepük van a tündérkertekben is. A tündéreket főleg az erdőkhöz-mezőkhöz társítjuk, és ott elég sok gomba is él. A méretezés ebben az esetben nem annyira számít, hiszen a gombák egy-egy esős nap után hihetetlen méretűre tudnak nőni...

Hogyan érdemes gombát készíteni? Inkább az a kérdés, hogy milyet...

pixiehill.jpg

A kép forrása: blog.pixiehill.com

Makk kalapból

Ez szerintem a legegyszerűbb változat, egy-egy kis kalapot ragasztunk őssze egy gallydarabbal. Kész is, mehet a tündérkertbe. Talán legjobban a nagy őzlábgombára hasonlít :-)

gomba_1.jpg

A kép forrása: diyfairygardens.com

Kucsma gombák süthető gyurmából

kucsma.jpg

A kép forrása: etsy.com

Nekem a kucsmagomba elképzelhetetlen, még igazit sohasem láttam :-( Ezért elkészítettem süthető gyurmából a kép alapján. tényleg nagyon egyszerű. A kis vájatokat a kalapján fogpiszkálóval készítettem. Sütés előtt a drótokat kivettem belőle, és sütés után beragasztottam. Ilyenek lettek:

torott_cserep_1.jpg

Fogpiszkáló - süthető gyurma gombákfogpiszkalos.png

A kép forrása: themagiconions.com

Vidám színű kis gombák készülhetnek a képek alapján. Én már ezt is próbáltam tényleg egyszerű. A pöttyöket nem ecsettel, hanem fogpiszkálóval készítettem.

Nagyobb, kalapos gombák

nagyobb_legyolo.jpg

A kép forrása: fairygardens.com

A fenti képen levő gombák szintén a klasszikus piros gomba pöttyökkel (légyölő galóca) típusú gombákat jelenítik meg. A nagyobb pöttyöket fültisztítóval a kisebbeket pedig fogpiszkálóval készítették. Ekkora gombánál már van értelme szépen megrajzolni a gombalemezeit is (szintén fogpiszkálóval). A teljes folyamat leírással megtalálható a kép alatti linken.

Taplógomba

Ez nem annyira hagyományos, főleg nem elkészíthető gomba, de hátha valakinek ilyen is akad a hátsókertjében...

taplo.jpg

A kép forrása: countryliving.com

Taplógombák adta lehetőséget kiaknázva született meg ez a nem mindennapi tündérházikó. Varázslatos!

Gombamanók

Ilyen, amikor a gombák tényleg a tündérkerthez tartoznak:

arccal.jpg

A kép forrása: pinterest.com

Még így arccal nem próbáltam őket elkészíteni, de ez a verzió is nagyon tetszik!

Ha nem szeretnél gombát készíteni, hanem inkább megvásárolnád, nézz körül itt.

Ha további információkat szeretnél, érdekes, kerti dekorációkról, minikertekről, tündérkertekről iratkozz fel hírlevelünkre

A minikert, tündérkert készítésről részletesebben a Minikertek, tündérkertek világa című könyvben olvashatsz. Tündéreket, egyéb minikerti kiegészítőket, üvegkavicsokat, dekorhomokot találsz a Bernikert Webshopban is. Ha érdekelnek a tündérkertek, minikertek, látogasd meg a Facebook oldalunkat  vagy kérdezz bátran a Tündérkert csoportban.

A bejegyzés trackback címe:

https://bernikert.blog.hu/api/trackback/id/tr4713627170

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása