Saját készítésű karácsonyfadísz élő növénnyel
2014. december 17. írta: Bacsó Berni

Saját készítésű karácsonyfadísz élő növénnyel

Miért mindig színes üveggömbök és szaloncukrok díszítik a karácsonyfát néhány girlanddal? Miért ne lehetne élő növény is a fán? Ezen a héten ilyen díszeket készítettem.... 

 floragrubb_com.jpg

 Kép forrása: www.floragrubb.hu 

Hozzávalók:

  • üveg gömb (helyette én hobbi boltban beszerezhető műanyag medált vettem, nálunk ez a gyerekbarát verzió...)
  • tetszőleges festék,
  • szalag,
  • apró növény: szukkulens, kaktusz, Tillandsia. (Nálam Haworthia szerepel a képeken)
  • a növény igényeinek megfelelő földkeverék,
  • kavicsok vagy moha talajtakarónak.

 A medál, amit én használtam kicsit bonyolultabb, mint a fent látható gömb, mivel két részre szedhető, így nehezebb a beültetés. A gömb se egyszerű, mert egy viszonylag pici nyíláson lehet csak ültetni, csipesszel és kiskanállal érdemes. A fenti képen Tillandsia látható szárított mohával.

anyagok1.jpg

anyagok.jpg

A medál alját egy kis festéksprayvel lefújtam és ezüst csillámos lakkal festettem. (Azért festettem le az alját, hogy ne látszódjon a föld, amibe a növényt ültetem.) Miután megszáradt elkezdtem a beültetést. Aljára kis földkeverék került, ebbe ültettem a növénykét, majd a tetejére került egy kis kavics réteg. És kész...

feltolt2.png

feltolt.png





 

A bejegyzés trackback címe:

https://bernikert.blog.hu/api/trackback/id/tr536987521

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása