Pozsgás dekoráció
2018. szeptember 24. írta: Bacsó Berni

Pozsgás dekoráció

Valahol láttam egy hasonló képet és annyira megtetszett, hogy magamnak is készítettem egyet. Az elkészítése nagyon egyszerű, a végeredmény viszont szerintem tényleg látványos. Asztali dekorációnak vagy ajándékba...

fokep_600.jpg

Először kerestem egy kerek cserép tálat, valamint egy ebbe illő klasszikus agyagcserepet. A teljes hozzávaló lista az alábbiakat tartalmazza:

  • tál,
  • kavics,
  • átlyuggatott fólia a tál méretében,
  • agyagcserép,
  • pozsgásföld,
  • pozsgások,
  • aprószemű kavics

Először a tál alját megtöltöttem nagyobb szemű kaviccsal, majd erre tettem a fóliát, mely nekem már gyárilag ki van lyukasztva, hogy a víz át tudjon folyni, de a föld ne. Így a felesleges víz el tud távozni a növények gyökereitől.

1_kep.jpg

2_kep.JPG

Elhelyeztem a cserepet úgy, hogy ne nagyon lógjon ki a tálból.

3_kep.JPG

Megtöltöttem pozsgásfölddel, majd elkezdtem a növényeket beletűzdelni. Nem gyökeres növényeket ültettem bele, hanem hajtásokat vágtam le nagyobb növényekről, ezeknek a végét, hagytam 1-2 napig száradni, majd utána használtam fel. Így a növény elkezd gyökeret ereszteni, és csak utána kezd el nőni. 

4_kep.JPG

5_kep.JPG

A legnehezebb rész a növények elhelyezése volt. Egy vékony fadarabbal (hurkapálcika vagy fogpiszkáló is remek) lyukat fúrtam a földbe, és ebbe tettem a növények szárát. Ezek után kaviccsal borítottam a tetejét, illetve a növények levelei alatt is, hogy ne érintkezzenek a nedves földdel.

A cserép eredeti színe miatt, kicsit talán natúrnak tűnik a "kompozíció", de én az ilyen jellegű dekorációt szeretem. Teljesen más hatást lehet elérni, ha a tálat, illetve az agyag cserepet is lefestettem volna. 

Szóval a végeredmény ilyen lett:

fokep_600.jpg

Az ötletadó képet ide kattintva látjátok.

Gondozása: világos, napos helyre kell tenni, kevés vizet igényel.

Ha további információkat szeretnél, érdekes, kerti dekorációkról, minikertekről, tündérkertekről iratkozz fel hírlevelünkre

A minikert, tündérkert készítésről részletesebben a Minikertek, tündérkertek világa című könyvben olvashatsz. Tündéreket, egyéb minikerti kiegészítőket, üvegkavicsokat, dekorhomokot találsz a Bernikert Webshopban is. Ha érdekelnek a tündérkertek, minikertek, látogasd meg a Facebook oldalunkat  vagy kérdezz bátran a Tündérkert csoportban.

A bejegyzés trackback címe:

https://bernikert.blog.hu/api/trackback/id/tr1714260325

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása