Őszi tök dekorációk
2017. október 05. írta: Bacsó Berni

Őszi tök dekorációk

Nemsokára Halloween! Az elmúlt egy-két évben nagyon megszerettem a tökfaragást. Láttam, hogy a gyerekeknek is nagyon tetszik, ez valahogy meghozta a kedvem... Idén már szeptember közepén kaptam tököt, és így elkészült az első szellemjárta minikert is, amit a gyerekekkel közösen készítettünk. Sajnos még nagyon meleg volt, így hamar tönkrement.

halloween_2016_1.JPG

Fent látható a tavalyi minikertünk, idén sokkal hamarabb elkészítettük, mert már mindenki ilyet akart készíteni... Először kétfelé vágtuk a tököt, majd a teljesen kiszedtük belőle a magokat. ezután előrajzoltuk a kellő alakot és kivágtuk. Majd lefújtuk az egészet acryl spray-vel.

tok.JPG

Királyi többesben írom, de ezt a részét én csináltam, a gyerekek az ültetésnél és a kiegészítők elhelyezésénél kapcsolódtak be :-). Miután megszáradt a lakk, kibéleltem fóliával a tököt, és így került bele némi vízelvezető kavics, rá a fólia (mely a vizet átengedi, a virágföldet nem), és erre a virágföld került, amibe beültettünk néhány növényt. Idén is veronikacserjét (Hebe) választottam, gyönyörű színe, apró levélformája, különösen alkalmassá teszi minikertbe ültetéshez. A földet mohával takartuk le, és ebbe szúrtuk a kiegészítőket. A fiúk mindenképpen szerettek volna szellemet is, így készült süthető gyurmából egy...

tok3.JPG

Tavaly készült másféle tök dekoráció is: apró dísztököket ültettem be kövirózsával. Ezeket kint a lépcsőn, illetve az előkertben tartottam, így sokáig megmaradtak...

halloween1_1.JPG

Szintén kövirózsával beültetett tök (a haját pedig a gyönyörű csarab adja), de egészen másképp készült. Október végén készítettem, ennek is sokáig örültünk: 

Már csak az a kérdés, hogyan lehet tartósítani a tököt, hogy tovább gyönyörködhessünk benne... Csatolom az alábbi videót, amiben több ötlet is bemutatásra kerül:

Én az acryl spray verziót próbáltam. Persze szeptember közepén nagyon meleg volt, szóval szerintem mindegy mivel kezeltem volna le, egy hét után tönkrement. Láttam még egy olyan ötletet is, hogy hypos vízzel kell többször átmosni a tököt, és ez is tartósítja, én nem próbáltam még... Nektek mi jött be legjobban tök tartósításra?

Ha további információkat szeretnél, érdekes, kerti dekorációkról, minikertekről, tündérkertekről iratkozz fel hírlevelünkre

A minikert, tündérkert készítésről részletesebben a Minikertek, tündérkertek világa című könyvben olvashatsz. Tündéreket, egyéb minikerti kiegészítőket, üvegkavicsokat, dekorhomokot találsz a Bernikert Webshopban is. Ha érdekelnek a tündérkertek, minikertek, látogasd meg a Facebook oldalunkat  vagy kérdezz bátran a Tündérkert csoportban.

A bejegyzés trackback címe:

https://bernikert.blog.hu/api/trackback/id/tr5211727941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása