Kosár készítése minikertbe
2017. június 13. írta: Bacsó Berni

Kosár készítése minikertbe

Egy kosár rendkívül hasznos. Nemcsak nekünk, de egy minikert is sokkal valóságosabbnak hat, ha vannak benne olyan kiegészítők, melyek a mi mindennapjainknak is kellékei. A kosárban lehetnek apró gyümölcsök, zöldségek, de bármi, amire egy tündérnek szüksége lehet... Illetve húsvét környékén is szükség lehet néhány színes tojás tartó kosárra... Hogyan lehet kosarat készíteni? Erre gyűjtöttem néhány ötletet, én a süthető gyurmásat valósítottam meg (a bejegyzés legvégén találod), szerintem szuper lett, és nagyon egyszerű volt elkészíteni...

lanyka_kosarra.jpg

A kép forrása: etsy.com

Zsákanyagból készült kosárka (fogantyú nélkül)

Szemre ez tűnik a legegyszerűbbnek, de azért van néhány hátulütője... (legalábbis nekem úgy tűnt). zsakanyag.jpg

Az ötlet és a képek forrása: pinterest.com

Hozzávalók: zsákvászon, hobbi ragasztó, víz, olló, egy-két megfelelő tubus, stb, ami megfelel formának. A ragasztó hígítása: fél pohár vízhez, két evőkanálnyi ragasztót kell adni.

A zsákvászon anyagot a képen látható módon a formákra erősítjük, majd a vízzel kevert ragasztóval jól átkenjük. Miután megszáradt levarázsoljuk (szerintem érdemes alá folpack-t tenni, úgy könnyebb lesz) a formáról, és levágjuk a felesleges részeit.

Spárgából készült kosárka

Egy megfelelő méretű kupakot beragasztózunk, először a fogantyút ragasztjuk meg, utána elkezdjük rátekerni a vékony spárgát. 

 sparga.jpg

A képek és az ötlet forrása: cutediyprojects.com

Sodort papírból készült kosárka

 sodort.jpg

A kép forrása: pinterest.com

Ezek a kosárkák összesodort papírból (szalvétából) készülnek, de ez is készíthető spárgából is. Itt egy apró labda a forma, ez van beborítva szalvétával és erre kell ragasztani a sodrott csíkokat. 

Süthető gyurmából készült kosárka

Nekem ez tűnt a legegyszerűbbnek, na meg szerintem ez bírja legjobban a kinti (kerti) időjárási viszonyokat.

Csatolom azt a videót, mely alapján elkészítettem, de hozzáteszem, hogy én alaposan leegyszerűsítettem.

Én nem nyomtam át ilyen különleges eszközön a gyurmát, hanem hosszú spárgaszerűre sodortam a műanyaglapon. Két szálat készítettem, kb. egyforma vastagságúra, természetesen nem lett mindenhol teljesen egyforma, így egy kicsit rusztikusabb lett a végeredmény :-). Utána szépen összesodortam a két szálat, és a videón is látható módon elkezdtem feltekerni. A végén elkészítettem a kosár fogantyúját is. Rögzítés (én ugyanis előtte rögzítettem alaposan) után a gyurmán található leírás alapján kisütöttem. Sütöttem hozzá néhány tojást és répát is.

kosaras.JPG

Makk kupacsból készült mini kosárka

 makk.jpg

A kép forrása: weheartit.com

Aki a teljesen természetes hatásra törekszik, az próbálja ki ezt a verziót. A fogantyú készülhet fémből, süthető gyurmából is. 

Létezik még kosárkészítésre jó néhány verzió, pl. mini fonott, de szerintem igen nagy türelem, sok idő és kézügyesség kell hozzá. Nekem sajnos egyik sincs... 

A minikert, tündérkert készítésről részletesebben a Minikertek, tündérkertek világa című könyvben olvashatsz. Tündéreket, egyéb minikerti kiegészítőket, üvegkavicsokat, dekorhomokot találsz a Bernikert Webshopban is. Ha érdekelnek a tündérkertek, minikertek, látogasd meg a Facebook oldalunkat  vagy kérdezz bátran a Tündérkert csoportban.

A bejegyzés trackback címe:

https://bernikert.blog.hu/api/trackback/id/tr8612419501

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása