Tündérkerti házikó készítése kavicsokból
2016. május 19. írta: Bacsó Berni

Tündérkerti házikó készítése kavicsokból

Írtam már a könnyen elkészíthető tündérházikókról (itt olvashatod). Most kicsit részletesebben szeretném megmutatni a kavicsházikók elkészítését. Én is elkészítettem, és nagyon tetszett maga a folyamat (szerintem terápiás céllal van olyan klassz, mint egy színezőkönyv...), valamint a végeredmény is. A legjobb, hogy magunk méretezhetjük, attól függően mekkora minikertbe készül.

sarkanytorony2.jpg

Hozzávalók:

  • rengeteg apró, ha lehet lapos kavics,
  • mozik és kavicsragasztó (hobby boltokban beszerezhető),
  • műanyag flakon (2 db),
  • kés vagy sniccer,
  • ragasztópisztoly,
  • tobozpikkely vagy fenyőkéreg.

Tényleg apró kavicsokkal (kb 0,5-1 cm átmérőjű) érdemes dolgozni, és nagyban megkönnyíti a munkát, ha a kavicsok egyik oldala lapos. A kavicsok előkészítése után foglalkozzunk a flakonokkal. Én egy 0,3 dl flakont választottam házikónak, ennek a tetejére pedig egy átlag ásványvizes palack tetejét vágtam le.

  1. Először kijelöltem az ajtó és az ablak helyét. Az ajtót ki is vágtam, az ablakot nem. Utána pedig jöhet a ragasztás!
  2. A flakont vízszintesen elfektettem, majd egy sávot bekentem a kavicsragasztóval egy kicsit hagytam szikkadni, majd belenyomkodtam a kavicsokat. Amint egy sávval elkészültem, hagytam száradni, különben oldalra fordításnál egyszerűen lecsúsznak. Lassú, de stresszoldó munka...
  3. Ha a kavicsborítás elkészült, akkor jöhet a tető: én a tobozpikkelyekből készítettem a tetőborítást, kicsit olyanok, mint a tetőcserepek. Könnyedén és gyorsan felragaszthatók ragasztópisztollyal egy kis előkészítés után: a pikkelyeket leszedtem a tobozról, majd a keskenyebb végüket egyenesre vágtam.
  4. Már csak az ablakot kell elkészíteni (3 darabkát vágtam egy tobozpikkelyből), és felragasztani a tetőt is.
  5. Még egy kis moha került a kövek réseibe, hogy kicsit "valósághűbb" legyen... 

lepesek_1.jpg

A kavicsragasztás tényleg egy kicsit hosszadalmas, de láttam egy másik, gyorsabb megoldást is. Itt nem közvetlenül a flakonra ragasztották a kavicsokat, hanem több, kisebb átlátszó, műanyag fóliára. Amint megszáradt, a fóliával együtt ráragasztották a flakonra. Így sokkal gyorsabb a folyamat. Én ezt nem próbáltam ki. Itt látható a végeredmény:

 fairy-housebannerpic.jpg

A kép forrása: thefairygarden.ca

Ha igazán professzionális házakat nézegetnél, akkor ezt az oldalt ajánlom. Egyszerűen gyönyörűek a házaik:

fairy_tower_1.jpg

A kép forrása: enchantedcottages.co.uk

Találtam még egy profi "házépítőt", nekem ez a stílus is nagyon tetszik. Nagyon ötletes a tető. Nem elnagyolt, mint az én tetőm tobozpikkelyekből, hanem méretes kis tetőcserepek készültek süthető gyurmából... Legközelebb ezt is kipróbálom...

varazslatos.jpg

 A kép forrása: etsy.com

Ha további információkat szeretnél, érdekes, kerti dekorációkról, minikertekről, tündérkertekről iratkozz fel hírlevelünkre

A minikert, tündérkert készítésről részletesebben a Minikertek, tündérkertek világa című könyvben olvashatsz. Tündéreket, egyéb minikerti kiegészítőket, üvegkavicsokat, dekorhomokot találsz a Bernikert Webshopban is. Ha érdekelnek a tündérkertek, minikertek, látogasd meg a Facebook oldalunkat  vagy kérdezz bátran a Tündérkert csoportban.

A bejegyzés trackback címe:

https://bernikert.blog.hu/api/trackback/id/tr358548796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása