Raklapkert készítése erkélyre, teraszra, kiskertbe
2014. november 04. írta: Bacsó Berni

Raklapkert készítése erkélyre, teraszra, kiskertbe

Ha kicsi a kerted, toldd meg egy-két raklappal....

raklap3.jpgSajnos kicsi a kertünk, és kell a hely a gyerekeknek focizni, játszani, homokozni. Így viszonylag kevés hely marad a növényeimnek, pedig szerettem volna kis veteményest, néhány gyümölcsfát, na és persze sok virágot. Mivel a virágoknak nincs konkrét haszna (a család szerint...), ezért ezeknek jut a legkisebb hely, de még így is áldozatul esnek a kismotorosoknak... 

Szerencsére nemrég láttam, hogy a raklapot milyen sokoldalúan lehet használni, sőt egy képet is láttam, ahol szépen beültették növényekkel. Szóval most én is elkészítettem egyet (eddig, de legalább kettő van tervben...). Mivel az általam olvasott cikkekben azt sugallják, hogy ez 1 óra alatt megvalósítható egyszerű dolog, gondoltam, hogy megosztom a tényleges teendőket a raklapkert készítésével kapcsolatosan.

A kép forrása: http://blogs.phoenixnewtimes.com

Szükséges alapanyagok: 

  • raklap: csak jó állapotban levő raklapot érdemes kertnek beültetni, hogy stabil legyen. Ha egyutas raklapról van szó, akkor az valószínűleg (érdemes azért utánajárni) nincsen lekezelve mindenféle vegyszerrel, és akkor lehet ültetni bele epret, fűszernövényeket, stb.... Ha Eur raklap, akkor bizonyára jól le van kezelve vegyszerekkel, szóval abba, maximum virágokat, dísznövényeket tegyünk.
  • csiszolópapír,
  • lenolaj, esetleg egyéb festék,
  • falap a megerősítéshez: nem feltétlenül szükséges, attól függ, hogy hova kerül és milyen a fólia.
  • gyomosodásgátló fólia,
  • szögek,
  • virágföld (a beültetendő növények igényeinek megfelelő!!!),
  • növények: érdemes hasonló víz, fény és tápanyagigényes növényeket ültetni...

 

Az első lépés a raklap átvizsgálása, ha jó állapotban van, akkor először le kell csiszolni, majd kezelni lenolajjal és esetleg az általunk választott színre festeni.

raklap1.jpg

Ha megszáradt a festék, akkor a raklap hátsó felére rászögeljük a falapot, majd a hátát, oldalait és az alját alaposan betakarjuk a fóliával és ezt is rászögeljük. Én a kerítés mellé állítottam a raklapot, ezért vízáteresztő, gyomosodásgátló fóliát használtam, nem kellett a falap, így is nagyon stabil. Ha falra akasztod, akkor mindenképpen olyan fólia kell, ami nem engedi át a vizet!

raklap2.jpg

Vízszintes állapotban megtöltjük a virágfölddel (jól letömörítve) és elkezdjük beültetni a növényeket. Alulról fölfelé és közben is folyamatosan tömörítjük a földet. Az utolsó 1-2 sort csak állított helyzetben tudtam beültetni. Először jól odarögzítettem a kerítéshez, hogy ne tudjon eldőlni, majd befejeztem az ültetést. Utána meglocsoltam spriccnivel a növényeket, majd felülről is óvatosan. Egyelőre még mindig kicsit tömörödik a föld, szóval ezt a tetején néha pótolni kell.

Lehet, hogy leírva sok munkának tűnik, de a végeredmény miatt megéri. Nagy, virágos felületet kapunk egy egyébként kihasználatlan részen. Ja, és egyelőre úgy tűnik, hogy lemotorozhatatlan.

Ha további információkat szeretnél, érdekes, kerti dekorációkról, minikertekről, tündérkertekről iratkozz fel hírlevelünkre

A minikert, tündérkert készítésről részletesebben az ingyenesen letölthető "A tündérkertek varázslatos világa" című e-book-ban olvashatsz. Itt tudod letölteni. Tündéreket, minikerti kiegészítőket, üvegkavicsokat, dekorhomokot találsz a Bernikert Webshopban is. Ha érdekelnek a tündérkertek, minikertek, látogasd meg a Facebook oldalunkat  vagy kérdezz bátran a Tündérkert fórumon.

A bejegyzés trackback címe:

https://bernikert.blog.hu/api/trackback/id/tr416863407

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása