Tündérkertes kopogtató
2019. április 05. írta: Bacsó Berni

Tündérkertes kopogtató

A tündérkerti elemeket többféle dekorációhoz is felhasználhatjuk, nemcsak hagyományos kertekhez. Dekoráció lehet egy mélyebb képkeretben, fadobozban elkészített minikert, mellyel a falat díszítjük, de lehet pl. egy kopogtató is, amit a fehér, műanyag bejárati ajtók dekorálására használhatunk. Egy hagyományos kopogtató helyett is készíthetünk varázslatos tündérkertet, vessző- vagy más natúr alap felhasználásával.

koszoru-600.jpg

Egy egyszerű vesszőkoszorú alapot használtam fel a tündérkertes kopogtatóhoz. Kiegészítőnek szép, Fiddlehead polyresin ajtót ragasztottam, valamint betűztem a gombákat a ragasztott mohaalapba. A kevés hely miatt csak pozsgások jöhettek szóba a növények közül. Ezt a kopogtatót csak 5 ˚C fok felett lehet kitenni a felhasznált növények miatt.

A kopogtató elkészítése:

  • Az alap hátoldalára zöld műanyaggal borított csirkehálót rögzítettem erősen, hogy jól megtartson mindent. (Az alap méretéből adódóan a legnehezebb elemet, az ajtót viszont alul-felül be tudtam ragasztani, így ez végül felesleges volt, de biztos, hogy fix marad minden...)
  • A koszorú alapra zöld, szárított mohát ragasztottam, illetve ahova a növények helyét terveztem vizes sphagnum mohát is tettem.
  • A sphagnum mohát rögzítés előtt vízbe áztattam, majd kicsavartam és így ragasztottam fel a koszorú alapra.
  • A pozsgás (Echeveria, Crassula, stb.) hajtásokat is felragasztottam ragasztópisztollyal. (A pozsgás hajtásokat már a kopogtató készítés előtt 1-2 nappal készítettem (vágtam), hogy egy kicsit beheggedjenek a vágási felületek, mielőtt rögzítésre kerülnek). Léteznek olyan ragasztópisztolyok melyek alacsony hőfokon működnek, ezek a legjobbak erre a feladatra. Én egy picit vártam, hogy kihűljön a ragasztó és utána nyomtam bele a növény szárát. A növény a ragasztón keresztül is elkezd gyökeret ereszteni. Egy-két hónap múlva érdemes leszedni őket, majd beültetni pozsgásföldbe.
  • Az ajtó szintén stabilan be lett ragasztva.
  • A barkaágak is a helyükre kerültek, jelezve, hogy itt a tavasz! A legvégén a gombákat tűztem be.

Nagyon vidám, tavaszi kopogtató lett belőle.

Ha további információkat szeretnél érdekes, minikerti, kerti dekorációkról, iratkozz fel hírlevelünkre.

A minikert, tündérkert készítésről részletesebben a Minikertek, tündérkertek világa című könyvben olvashatsz. Tündéreket, egyéb minikerti kiegészítőket, üvegkavicsokat, dekorhomokot találsz a Bernikert Webshopban is. Ha érdekelnek a tündérkertek, minikertek, látogasd meg a Facebook oldalunkat  vagy kérdezz bátran a Tündérkert csoportban.

A bejegyzés trackback címe:

https://bernikert.blog.hu/api/trackback/id/tr5514741427

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása