Fiók függőlegesen
2019. február 15. írta: Bacsó Berni

Fiók függőlegesen

Már több fiókban készült kertemet megmutattam. Ezek a darabok újrahasznosításból származtak, hiszen maga a konyhaszekrény már nem volt használható, viszont a fiókokat meg lehetett menteni. Remek kaspó alapanyagként szolgálnak azóta, jól beváltak. A legtöbb kert, amit mutattam vízszintesen helyezkedett el, de most kipróbáltam milyen függőlegesen beültetve. Hiszen így még helytakarékosabb, falra is akasztható.

fiok-konyvbe-2.jpg

Alapos csiszolás és átfestés kellett. A fiók régi, törött, műanyag gombját kicseréltem egyszerű fagombra. Ezek a régi fa fiókok rendkívül masszívak, egyszerű formával, nem veszik el a kertről a figyelmet, inkább csak szépen kiegészítik azt.

Hogy fel is lehessen akasztani a falra, hátulra kapott egy könnyen beszögelhető képakasztót. Ezután következett a lényeg, az ültetés. Olyan növényeket választottam, melyeknek nem kell sok föld, viszonylag kis helyen is remekül megférnek, de egyébként is igénytelenek, főleg víz tekintetében, mert a falat sem akartam áztatni, a folyamatos locsolással.

A fiókra rászögeztem egy méretre vágott csirkehálót (nem az eredetit, hanem a zöld műanyaggal borítottat), mert belülről mohával szerettem volna bélelni, és így nem üt el a színe.  A háló rögzítése után belülről műanyagfóliát is ragasztottam a fiók azon részére, ahol föld lesz, hogy a víz ne tegyen benne kárt. Miután kibéleltem a mohával a hálós oldalt, szórtam bele pozsgásoknak való virágfölddel, majd beültettem a növényeket. Nemcsak felülről ültettem (ide egy nagyobb és két kisebb Kalanchoe sexangularis került), hanem csavarhúzóval csináltam néhány lyukat a mohába, és oda is ültettem néhány gyönyörű Echeveriat, illetve néhány kisebb Graptopetalum-ot. 

Egy kedves virágtündért (Harangláb virágtündér) is tettem a kertbe, mintha virágok között táncolna gyönyörű ruhájában. Ezek a virágtündérek kifejezetten kertekbe valók. Betűződróttal kerülnek eladásra, hogy könnyen lehessen fixálni helyüket a kertben, ne tudjanak kiesni.

Végül nem akasztottam falra, mert nagyon tetszik az asztalra helyezve is (ablak mellett, hogy sok fényt kapjon), nem foglal sok helyet. Fecskendővel locsolom, meglehetősen ritkán.

A bejegyzés trackback címe:

https://bernikert.blog.hu/api/trackback/id/tr7814629216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása