Dísztökös dekoráció
2018. október 10. írta: Bacsó Berni

Dísztökös dekoráció

Ha ősz, akkor dísztök! Gyönyörűek a színeik, és ilyenkor van szezonjuk is. Másik kedvencem a pozsgás, ebben a dekorációban ez a kettő lett összekombinálva. A legjobb, hogy nem kellett a tök vágásával bajlódni, emiatt nem is megy tönkre olyan hamar ez a dekoráció.

fo_tokos_800_2.jpg

Az ötlet nem a sajátom, több helyen is láttam már, de nagyon tetszett, ezért most kipróbáltam én is.

Hozzávalók:

  • néhány laposabb dísztök,
  • Sphagnum moss (továbbiakban moha),
  • pozsgás dugványok,
  • ragasztópisztoly,
  • egyéb kiegészítő - itt Rózsa tündér, natúr zuzmó - opcionális

Alapból nem mertem volna ezt a kombinációt (ragasztópisztoly - pozsgás) kipróbálni, de néhány Garden Answer videóban láttam, hogy szépen túlélik a pozsgások, nem lesz semmi bajuk. Lent láthatod a videót, itt már szétszedi a három hónappal ezelőtt "beragasztott" szukkulensekkel készített dekorációt.

A mohát beáztattam vízbe, majd kinyomkodva ráragasztottam a tök tetejére. Ez a moha képes megtartani a vizet egy ideig. Így amíg tart az őszi dekoráció (1-2 hónapig) a növények a gyökeresedéssel lesznek elfoglalva. A dugványokat szintén óvatosan (miután kicsit kihűlt a ragasztó) nyomtam bele. Fontos, hogy a dugványok (levágott hajtások a növényről) ne frissen legyenek levágva, hanem 1-2 napig hagyjuk beheggedni a vágás nyomát. Egyébként a nedves mohához érve tönkremenne a növény. A szélére ragasztottam még egy kis natúr zuzmót is.

Az egyik töknek csak egyik részére ragasztottam a dugványokból, a másik felére egy tündér került, ráültetve a .zuzmóra.

tunderes_600.jpg

pozsgasos_600.jpg

Gondozásáról annyit, hogy a pozsgások szeretik a világos helyet, hetente kaphat egy kis vizet fecskendővel a növények közé. Az általam használt pozsgások (főleg Echeveriak) nem bírják a fagyokat, így addig hagyom kint a teraszon, amíg fagypont felett van a hőmérséklet. Olyan helyre tegyük, (ha kint tartjuk) ahol nem éri eső, hogy ne álljon meg a tetején a víz. Jó lehet a fedett terasz, erkély, fedett lépcső, stb.

A másik verzió, hogy kivágjuk a tök tetejét, és abba ültetünk. Én egyik évben kövirózsákat ültettem bele, szerintem az is nagyon jó volt, de ez tényleg egyszerűbb.

halloween1_2.JPG

Csatolok még egy-két gyönyörű képet tökökről (nagyon sok egyéb őszi dekoráció megtekinthető a pinterest táblámon is, kattints ide, ha szeretnéd megnézni):

pumpkin_with_succulent.jpg

A kép forrása: bhg.com

feher.jpg

A kép forrása: pinterest.com

Ha további információkat szeretnél, érdekes, kerti dekorációkról, minikertekről, tündérkertekről iratkozz fel hírlevelünkre

A minikert, tündérkert készítésről részletesebben a Minikertek, tündérkertek világa című könyvben olvashatsz. Tündéreket, egyéb minikerti kiegészítőket, üvegkavicsokat, dekorhomokot találsz a Bernikert Webshopban is. Ha érdekelnek a tündérkertek, minikertek, látogasd meg a Facebook oldalunkat  vagy kérdezz bátran a Tündérkert csoportban.

A bejegyzés trackback címe:

https://bernikert.blog.hu/api/trackback/id/tr4714293579

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása