Kövirózsakép készítése
2014. október 26. írta: Bacsó Berni

Kövirózsakép készítése

Sajátos képet készíthetünk a falra kövirózsából. Én azért szeretem az ilyen faliképeket, mert a pici gyerekkezek nem érik el, így talán marad valami növényem a teraszon.

fuzni611_1.jpg

Az elkészítése elég egyszerű, nem túl sok alapanyagot igényel. 1-2 óra alatt lazán kész.

 

Szükséges alapanyagok:

kovirozsakep.jpg

  • natúr, fa képkeret: itt 18x18 cm-s a képkeret, a keret 2,5 cm széles.
  • csiszolópapír,
  • festék,
  • csirkeháló: azért szükséges, hogy a földkeverék ne hulljon ki, és így a kövirózsákat is egyszerűbb a helyükön tartani.
  • 4x1 cm-s faléc: a kép oldalához,
  • műanyag alátét vagy bármilyen hasonló méretű műanyag doboz: itt 16x16 cm-s,
  • szögek,
  • virágföld és homok keveréke,
  • sok-sok kövirózsa.

 

Első lépésként a keretet lecsiszoltam és lefestettem. Utána kimértem, hogy mekkora darabok kellenek a falécből (2 db 18 cm-s, és 2 db 16 cm-s), ezeket levágtam, összeragasztottam egy keretbe, majd szintén lecsiszoltam és lefestettem.

A csirkehálót rögzítettem a keret hátoldalán.

Rászögeltem a műanyag alátétet a képkeretre. (Ebbe kerül majd a virágföld).

A fakeretet ráragasztottam a képkeretre. Érdemes a képtartót is felrögzíteni a keretre.

Virágföld és homok keverékével megtöltöttem a műanyagalátétet.

Beültettem a kövirózsákat egyesével. Majd óvatosan meglocsoltam spricnivel. Pár hétig vízszintesen tartom, hogy jól begyökeresedjenek a kövirózsák, utána lehet felakasztani.

A kövirózsa a világos, száraz helyet kedveli, kültéren érdemes elhelyezni a képet, pl. erkély vagy terasz falán.

Ne feledkezzünk meg a locsolásról sem: hetente egyszer érdemes.

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bernikert.blog.hu/api/trackback/id/tr416830055

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása