Apró bőröndkert nosztalgikus hangulatban...
2018. december 13. írta: Bacsó Berni

Apró bőröndkert nosztalgikus hangulatban...

Hogy miért pont bőröndkert? Tényleg nem nagyon lehet másra használni őket, viszont mivel elég tartósak, remek ötlet benne minikertet készíteni. Azokat a bőröndöket nem szeretem erre a célra, melyeknek bármilyen része textillel van borítva, mert az nem tisztítható. Földdel, nedvességgel való érintkezés után csúnya lesz... Ezt a kis bőröndöt, még régebben kaptam, de annyira kopott volt, hogy azt hittem ezt már tényleg nem lehet használni. Amikor megláttam viszont a Pentart antikoló pasztáit, akkor jutott újra eszembe a bőrönd.

fokep-2_600.jpg

A kép forrása: webshop.bernikert.hu

A kiindulási alap ez volt:

borond_1.jpg

Először lefestettem két rétegben barna akryl festékkel, majd a fémrészeket átkentem antik arany színű pasztával. Miután a külseje elkészült, jöhetett a belső része. 

borond_2.jpg

Először kitakarítottam, kicsit lecsiszoltam, majd lealapoztam a fedél belső részét. Egy méretre vágott, gyönyörű hortenziás rizspapírt ragasztottam rá. Széleit és az alját több-kevesebb sikerrel eldolgoztam. Alulra moha paszta is került... 

Jól kibéleltem a bőrönd alját fóliával, amit be is ragasztottam, hogy ne tudjon elmozdulni.

borond_3.jpg

borond_4.jpg

Elkészült a bőrönd! De csak majdnem, ugyanis a bőrönd teteje nem olyan szögben nyílt, ahogy én azt szerettem volna, így készült hozzá egy "tartó" Két rajzszög tart egy régi nyakláncot, ez nem engedi jobban kinyílni a bőröndöt. A lánc fakó ezüst színű volt, a rajzszögek pedig fehérek, az antikoló paszta ezen is segített :-) 

borond_5.jpg

A bőrönd aljára néhány centiméter vastagságban kavicsot tettem, rá egy apró lyukakkal borított fóliát, hogy a vizet átengedje, de a földet ne, illetve jöhetett a virágföld. Beültettem a növényeket:

  • Schefflera arboricola 'Janine'- kislevelű sugárarália,
  • Hypoestes phyllostachya - pettyeslevél,
  • szobaborostyán, valamint
  • Soleirolia soleirolii - párnafű.

Kimértem az út hosszát, kivágtam egy erősebb műanyagzacskóból a formát és kavicsokat ragasztgattam rá mozaik- és kavicsragasztóval. A résekbe pedig szárított mohát tettem (szintén ragasztóval). Az út végére ragasztottam ezt a polyresin ajtót. 

fokep_600_1.jpg

Az eredeti tervem az volt, hogy a bőrönd fedelébe ajtót és néhány ablakot teszek, de úgy gondoltam, hogy legyen még "zöldebb", így egy fa került még oda is. Az orgonánk egy hajtását ragasztottam be, zuzmóval zöldítve a végeket. A virágföldet szárított mohával takartam be. Ez a moha (egybefüggő) nagyon hasonlít a fűre (egy igazi kertben), így tényleg kert benyomását kelti.

kert4_600.jpg

Természetesen a varázslatos kiegészítők sem maradhattak le... Az út mellé egy kerítés került, mely hajlítható a kívánt formára, illetve hosszú betűzőkkel rendelkezik, hogy a kertben fixen álljon, ne mosódjon el locsoláskor.  Egy pillangós tündér, illetve egy szundikáló tündér mellett döntöttem. Ezeknek nincs betűzőjük, így az aljukra egy-egy csavart ragasztottam pillanatragasztóval, és így szúrtam be őket a kertbe, hogy ne tudjanak kiesni/eldőlni.

Ha további információkat szeretnél, érdekes, kerti dekorációkról, minikertekről, tündérkertekről iratkozz fel hírlevelünkre. Ha szeretnél többet tudni a minikertekről, tündérkertekről, olvasd el a Minikertek, tündérkertek világa című könyvünket.

Tündérkerti, minikerti kiegészítőket, falikerti termékeket találsz a Bernikert Webshopban is. Ha érdekelnek a tündérkertek, minikertek, kerti dekorációk, látogasd meg a Facebook oldalunkat  vagy kérdezz bátran a Tündérkert csoportban.

A bejegyzés trackback címe:

https://bernikert.blog.hu/api/trackback/id/tr3914477450

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása