Egy régi kosár új élete
2018. április 26. írta: Bacsó Berni

Egy régi kosár új élete

Szeretem az újrahasznosítást, illetve új funkciót adni régi, jó minőségű használati tárgyaknak, melyeket már eredeti feladatára nem tudunk használni. Persze nem mindenen látszik elsőre, hogy még felhasználható...

2018_aprilis2_kicsi.jpg

A lenti képen látható hatalmas kosarat még a házunkkal együtt vettük, fát tároltak benne. Látszik, hogy tényleg a "sufni" legalján találtam. Jól lemostam, majd lenolajjal átkentem, így visszanyerte rég elveszett színét. Belülről ki lett fóliázva több rétegben, majd az alsó felébe összenyomott műanyag virágcserepeket tettem. Ezt a megoldást azért szeretem, mert így nem kell az egész kosarat kaviccsal - vízelvezető réteg - vagy földdel megtölteni. Sokkal könnyebb lesz aljában a pihesúlyú műanyaggal. (Így még egyedül is tudom mozgatni a kosarat...) Azoknak az apró növényeknek, melyeket beültetni szándékoztam nincs szükségük mély földrétegre. 

eredeti.JPG

Az összenyomott műanyag virágcserepekre került a lyukasztott fólia (hogy a vizet átengedje, de a virágföldet ne). Fedett teraszra kerül, tehát eső nem fogja érni. A fóliára került a virágföld, és beültettem a növényeket: egy csodálatos japánmirtuszt apró lila virágokkal, egy hinoki álciprust (Chamaecyparis obtusa 'Nana Gracilis'), két Teddy-t (Thuja occidentalis 'Teddy'), valamint egy örökzöld veronikacserjét és egy illatos ternyét. A virágföldet lefedtem szárított mohalapokkal és rátettem a kiegészítőket: XL Gomba házikót, mini cserepeket, amibe kövirózsákat ültettem, és természetesen két gyönyörű virágtündért. Szóval így nézett ki 2017 október végén:

regi_kosar_kicsi.jpg

Most 2018 április végén járunk...

A kosár az egész telet kint töltötte. Csodásan nézett ki, főleg, amikor még egy kis hóréteg is borította. A tündéreket a nagy fagyok előtt kivettem. Tavasszal újra visszakerültek, de ezúttal kicsit mások/másképp...

2018_aprilis_kicsi.jpg

Az illatos ternye az enyhe tél elején is virágzott, de aztán kifagyott, így azt jobb oldalról kivettem. Helyére került - a fenti képen alig látható - egy fehér százszorszép és előtte egy sárga mini virágú árvácska. A japánmirtusz nem bírja a fagyokat, én takarással megpróbáltam átteleltetni, egy részének sikerült is, így most levágva az elfagyott részeket elég pici, a fehér árvácska előtt látható. A két Teddy remekül viselte a telet, érdekes vörösesbarnára színeződött, majd tavasszal változott vissza újra teljesen zöldre. A hinoki álciprus és a veronikacserje is maradt a helyén, hiszen őket egy kis tél nem viseli meg...Az apró virágládákban és kaspókban is megmaradtak a kövirózsák :-).

Új még a kertben a kavicsos ösvény. Nagyon időjárás és eső/locsolás biztos. Az elkészítését ebben a régebbi bejegyzésben olvashatod el.

2018_aprilis3_kicsi.jpg

2018_aprilis6_kicsi.jpg

2018_aprilis5_kicsi.jpg

Lehet, hogy még lesznek változtatások nyáron... Talán valami apró virágú, egynyári még bekerül a kertbe.

Ha további információkat szeretnél, érdekes, kerti dekorációkról, minikertekről, tündérkertekről iratkozz fel hírlevelünkre

A minikert, tündérkert készítésről részletesebben a Minikertek, tündérkertek világa című könyvben olvashatsz. Tündéreket, egyéb minikerti kiegészítőket, üvegkavicsokat, dekorhomokot találsz a Bernikert Webshopban is. Ha érdekelnek a tündérkertek, minikertek, látogasd meg a Facebook oldalunkat  vagy kérdezz bátran a Tündérkert csoportban.

A bejegyzés trackback címe:

https://bernikert.blog.hu/api/trackback/id/tr4013871588

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása