Világítás a tündérkertben
2018. április 06. írta: Bacsó Berni

Világítás a tündérkertben

Mi teheti még élőbbé, lüktetőbbé a minikertet, ha nem egy kis fény, mely a nyári éjszakákon csak úgy vonzza a tekintetet... Egyszerűen elkészíthető, sötétben világító lámpásokat készítettem, melyet a bejegyzés vége felé találsz. Előtte pedig összeszedtem néhány könnyen megvalósítható ötletet.

viragos_lampa.jpg

A kép forrása: teeliesfairygarden.com

Helyes viráglámpások készíthetők erősebb virágdrót és műanyagvirágok segítségével. Egyszerű, praktikus, kerthez illő, ráadásul nappal megcsillan a fény a különleges kis köveken. Este azonban nem világít...

Egy másik egyszerű ötlet látható az alábbi képen. A lámpa, amiben a pici, kertrészlet található, egyszerűen felül ki van töltve apró led fényfüzérrel. Nagyon praktikus, apró, picike lámpái, mint száz szentjánosbogár fénye... A legtöbb ilyen füzér elemmel működik, de kültéri használatra nem ajánlják. Itt a lámpásban fedett, és fedett teraszon is nagyon jól használható. 

lampatest.jpg

A kép forrása: gardeningsteps.com

Elemes, led fényfüzért nálunk is találsz, hideg fehér, valamint színes verzióban is... Nemcsak így használhatod, hanem pl. fára vagy kerti lugasra tekerve. Az alábbi képen egyenes gallyakat tűztek a kertbe, és ezekre tekerték szépen sorba a led fényfüzért. Nagyon hangulatos!

lampasor.jpg

A kép forrása: minigardener.wordpress.com

A legegyszerűbb verzió természetesen egy led mécses, melyet egy üreges tündér házikóban helyezünk el. Nézz szét házaink között! A legtöbb üreges, így szépen érvényesül benne a fény.

haziko_2.jpg

A kép forrása: fairyhomesandgardens.com

Én is viráglámpást készítettem, de a közepén sötétben világító süthető gyurmával, így este pici fényt is ad! 

 

Hozzávalók:

A lámpásokhoz két-két vékony virágdrótot tekertem össze. Az egyik végüket áthúztam a virágon és ketté hajtottam, hogy nem tudjon visszacsúszni. Meghajlítottam a kívánt formára.

img_3126.JPG

img_3127.JPG

img_3128.JPG

Süthető gyurmából (nem kell sok, egy "csíknyit" használtam el a 4 lámpához) 4 kis gombócot készítettem, majd belenyomtam mindegyik virágba, hogy a helyére formálódjon. Szigorúan sorrendbe tettem őket, majd a használati útmutató alapján kisütöttem őket, és pillanatragasztóval - kihűlés után - beragasztottam a lámpásokba. Már kerülhetnek is a helyükre:

fenyek.jpg

sotet_fenyek.jpg

Ha még több egyszerűen megvalósítható világítást szeretnél, olvasd el ezt a régebbi bejegyzést is! Ha nincs kedved elkészíteni, nálunk találsz sötétben is világító lámpásokat.

Ha további információkat szeretnél, érdekes, kerti dekorációkról, minikertekről, tündérkertekről iratkozz fel hírlevelünkre

A minikert, tündérkert készítésről részletesebben a Minikertek, tündérkertek világa című könyvben olvashatsz. Tündéreket, egyéb minikerti kiegészítőket, üvegkavicsokat, dekorhomokot találsz a Bernikert Webshopban is. Ha érdekelnek a tündérkertek, minikertek, látogasd meg a Facebook oldalunkat  vagy kérdezz bátran a Tündérkert csoportban.

A bejegyzés trackback címe:

https://bernikert.blog.hu/api/trackback/id/tr58866396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása