Minikerti tó készítése
2017. szeptember 08. írta: Bacsó Berni

Minikerti tó készítése

Nemrégiben a mini vízesés elkészítését mutattam meg, de valljuk meg őszintén, több tó van, mint vízesés, szóval most a tavacska elkészítése következik... Több anyagot is kipróbáltam a tó "vizének" elkészítéséhez, de amint majd látni lehet, mindegyiknek van előnye, hátránya.

tunderkert_minigardener2_1.jpg

A minikertben sokféleképpen elkészíthető egy tó: pl. önthetünk bele vizet, bár ezt szinte minden nap pótolni kell, vagy tehetünk bele átlátszó, világoskék üvegkavicsot.  További megoldásokról is olvashatsz ebben a régi posztban. Én most háromféle anyagot próbáltam ki "vízként":

  1. Busch Modellwasser Aqua,
  2. 3d hatású lakk
  3. ragasztópisztoly

img_2355.JPG

A kiindulóanyag egy-egy régi befőttestető volt, amit halványkékre festettem akril festékkel. Tettem bele egyik oldalára egy kis kavicsot (aprószemű kavicsot), majd felöntöttem őket a megfelelő anyaggal.

1. A modellvíz leírása szerint természetes hullámokban szárad (így lehet kinyomni a flakonból - roppant praktikus), de sajnos nagyon-nagyon lassan szárad. Lehet, hogy én nyomtam túl vastag rétegben, de így is két réteg kellett, hogy legyen "mélysége" a tavacskának. Gyönyörű, ha megszárad (kb. egy hét volt, mire teljesen átlátszóra száradt), tényleg természetesen hullámos... A bal oldali képen látható a modellvíz, a jobb oldalin pedig a 3 D lakk (még száradás előtt - már a 2. réteg).

img_2353.JPG

2. A 3D lakk tetszett a legjobban, nagyon klasszul elterült, kitöltötte a felületet, valami miatt az első réteg kicsit megrepedezett... A többivel (itt összesen 3 réteget tettem) már szerencsére nem volt ilyen gondom, nagyon szép átlátszó, csillogósra száradt, viszonylag gyorsan. Itt látható a végeredmény száradás után. Bal oldali a modellvízes, jobb oldali a 3D lakkos.

dsc_0013.JPG

3. Sok helyen láttam, hogy ragasztópisztollyal készítenek tavat, vízesést. Vízeséshez tényleg remek (itt meg is nézheted), nekem is bevált, de nagyobb felületű tóhoz nem igazán megfelelő, valahogy "túl hullámos" és nem annyira átlátszó lett. Lehet, hogy maga a ragasztó is többféle minőségben kapható?

 img_2380.JPG

 

Az egyik legkézenfekvőbb anyagot - átlátszó körömlakk - nem próbáltam ki, de következzen itt ennek is a képe, hátha valaki kedvet kap hozzá. Tényleg nagyon jó, és ez a legolcsóbb is. A tavirózsa levél, valamint a kövek között található nád ilyen színű műanyag flakonokból készült. Így biztosan vízálló :-)

pond3-koromlakk.jpg

A kép forrása: elowezil.blogspot.hu

Ha további információkat szeretnél érdekes, minikerti, kerti dekorációkról, iratkozz fel hírlevelünkre.

A minikert, tündérkert készítésről részletesebben a Minikertek, tündérkertek világa című könyvben olvashatsz. Tündéreket, egyéb minikerti kiegészítőket, üvegkavicsokat, dekorhomokot találsz a Bernikert Webshopban is. Ha érdekelnek a tündérkertek, minikertek, látogasd meg a Facebook oldalunkat  vagy kérdezz bátran a Tündérkert csoportban.

A bejegyzés trackback címe:

https://bernikert.blog.hu/api/trackback/id/tr2512670165

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása