Tündérkertek növényei - Havasi sziklaizsázsa
2016. március 17. írta: Bacsó Berni

Tündérkertek növényei - Havasi sziklaizsázsa

Remek kis növényt találtam, amikor keresgéltem egy tavaszi, kosaras minikerthez a növényeket. Fehér virágúakat szerettem volna és találtam is egy szép kis százszorszépet (49 Ft volt...), valamint megláttam egy helyes, rengeteg pici, apró virágot, bimbót hozó növényt is. Sziklakerti növényként kínálták eladásra. Megvettem, mert nagyon tetszett rengeteg fehér virág rajta. Itthon kicsit utána néztem, hogy mi is ez pontosan.

havasi_sziklaizsazsa.JPG

Pritzelago alpina vagy régebbi nevén Hutchinsia alpina azaz havasi sziklaizsázsa. Félárnyékos vagy napos helyet, jó vízáteresztő talajt kedvel. Közepes vízigényű. Rengeteg, apró fehér virágját márciustól májusig hozza. Bokros növekedésű, párnát alkotó évelő. Örökzöld, így télen is díszíti kerted sötétzöld, szeldelt leveleivel. 5-15 cm-s magasságával pont ideális egy minikertbe. Kültéri növény.

Én egy barkácsáruházban szereztem be, de az interneten is be lehet szerezni egy-két kertészetben.

Nálam ilyen lett a minikertbe beültetve:

tavaszi_tunderkert.JPG

A minikert, tündérkert készítésről részletesebben a Minikertek, tündérkertek világa című könyvben olvashatsz. Tündéreket, egyéb minikerti kiegészítőket, üvegkavicsokat, dekorhomokot találsz a Bernikert Webshopban is. Ha érdekelnek a tündérkertek, minikertek, látogasd meg a Facebook oldalunkat  vagy kérdezz bátran a Tündérkert csoportban

A bejegyzés trackback címe:

https://bernikert.blog.hu/api/trackback/id/tr258487262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása