Adventi koszorú kövirózsákkal avagy minikert gyertyákkal
2014. november 25. írta: Bacsó Berni

Adventi koszorú kövirózsákkal avagy minikert gyertyákkal

Az adventi időszak mindig nagyon szép, de az adventi koszorú kiválasztása nálunk minden évben komoly dilemma. Nagyon szépeket lehet kapni a boltban, de engem mindig kicsit elborzaszt, hogy aztán az egész megy a kukába. Idén egy újrahasznosítható adventi koszorúval próbálkozunk....

koszoru2.pngkoszoru1.png

 

 

 

 

 

 

 

Az alapja igen egyszerű: alapvetően egy karácsonyi sütis fémdobozra gondoltam, de találtam egy szép ezüst színű tálat, úgyhogy ez lett a befutó.

Hozzávalók:

  • karácsonyi, kerek "sütis doboz",
  • kavics (vízelvezető rétegnek),
  • fólia kilyuggatva - ez akadályozza meg, hogy a virágföld átmosódjon a kavicsok közé,
  • virágföld, homok keveréke,
  • kövirózsa,
  • gyertya,
  • dekorkavics vagy festékspray.

A doboz alját kb félig megtöltöttem a kavicsokkal, majd erre ráraktam a fóliát (sok apró lyukkal), erre került a homokkal kevert virágföld, mely teljesen megtöltötte a tálat. Körbe (koszorú alakban) beültettem a kövirózsákat: egy bottal fúrtam a lyukakat, amibe egyesével szépen beültettem őket. A tál közepébe raktam a gyertyákat, majd közötte a réseket színes dekorkaviccsal töltöttem ki, de festéksprayvel lefújt, kis tálkába is lehet rakni a gyertyákat, akkor még csillogóbb lehet a "koszorú".

Az elkészült asztali dísz minden részét fel lehet használni az adventi időszak után is. A növények a gyertyák nélkül, akár a tálban is maradhatnak tavaszig, amikor a terasz, erkély, vagy sziklakert díszítéséhez ismét felhasználhatók. Tavaszig, a gyertyák helyére ültethetünk egy szép, nagyobb szukkulenst, így sokáig díszíthet a minikert. Teljesen szét is szedhető a kiskert, és más összeültetésben, vagy kaspóban új életre kelhet.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bernikert.blog.hu/api/trackback/id/tr416925079

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása